— Unió entre àtoms. —

En el següent vídeo el professor explica les diferents parts del tema:

Hauràs de revisar cada part abans de la classe. Farem preguntes a classe al començar, per tant tots hem de revisar el vídeo. Forma part de la avaluació.

  


CRISTALLS:

El que passa a nivell microscòpic es traduexi a nivell macroscòpic. Si el que ens envolta està ordenat el resultat sera diferent que si impera el desordre. El mateix passa a nivell àtomic. 

Consulta aquest prezi del professor per veure la diferència entre els atoms de carboni ordenats o desordenats a la diapositiva 5:   https://prezi.com/d2o0tla2kssj/untitled-prezi/?present=1

------------------------------------------------------

Els estats de la matèria: Consulta aquestes simulacions.  

1) Què passà amb la pressió i el volum quan canviem de temperatura,

 2) Revisa el diferent moviment de les molècules en cada estat, fixat com hi ha punts on la temperatura es manté constant, en els canvis d'estat.

3) Explica les  estructures cristallines de la simulació  

 https://phet.colorado.edu/es/simulation/states-of-matter

https://phet.colorado.edu/es/simulation/states-of-matter-basics


El mol : La unió del mon microscòpic i el mon macrocòpic. Estem per donar respostes però també per generar preguntes, 6,02x20^23.?

Aquest projecte és un pont que uneix present i passat.

El mol és un pont que uneix el mon microscòpic i el mon macroscòpic. 


Recursos energètics:

A les Colònies es pot generar electricitat des de la caiguda del riu o d'un motor elèctric. Quina font d'energia  és més ecològica?.

A les Colònies investiguem sobre el canvi climàtic, la pluja àcida, la destrucció de la capa d' ozó. Què són , com ens afectem , pots fer-hi res tu ara i en un futur? Proposa possibles fonts d'energia no contaminants?, 

Qui és Greta Thunberg? Perquè penses que t'he fet busca informació d'ella? La saviesa sempre és relaciona amb l'experiència?

Farem un debat a classe sobre el canvi climàtic que tindrà una continuïtat al forum del Moodle on tots participarem. Crearem un comite verd que ens permeti contaminar el menys possible i ser ecològics. Investiga  què és el Boc and roll i les consequències de la sobreexplotació del plàstic.            

Els habitants de les Colònies compartien la taula igual que els àtoms comparteixen els electrons. 

Activitat 1
- Defineix  les substàncies pures, les dissolucions, els sistemes homogenis i els heterogenis. Busca exemples quotidians.

- Si a la classe ens canviem tots de lloc som els mateixos, però si las taules fossin compostos, podem dir que els compostos són els mateixos?.


Recordem; De la mateixa manera que els àtoms s'agrupen en compostos, nosaltres ens agruparem en famílies  i compartirem igual que ho fa un enllaç covalent.

Famílies diferents; comportaments diferents, compostos diferents; propietats diferents.     

¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar